sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Muulinkultakorva / Muulinkorva / Aasinkorva

Syngonium podophyllum

Olen aina pitänyt aasinkorvasta. Pienenä minulla oli se aina. Sittemmin minulla ei ole sitä ollut, mutta viime vuonna kuitenkin ostin sen taas ja ihastuksekseni löysin vihreämmän lajikkeen kuin se yleinen vaaleanvihreä. Tällä on kuitenkin vaaleanpunaiset lehtisuonet, joten kyseessä lienee 'Pink Allusion'. Joten pakkohan tuo oli ostaa.

Aluksi se oli minulla varmaankin liian varjossa, koska kasvi ei avannut lehtiään rullilta ollenkaan. Aina vain kasvatteli uusia, muttei koskaan avannut niitä. Nyt olen laittanut sen valoisammalle paikalle ja johan on ruvennut aukaisemaan uudet lehdet. (Vanhemmat lehdet availin sitten kyllä itse). Eli vinkkinä niille muillekin, jotka ihmettelevät, mikseivät lehdet aukea.

'Pink Allusion'

Lyhyesti:
Kasvupaikka: Valoisasta puolivarjoisaan, ei suoraa auringonpaahdetta.
Lannoitus: Joka toinen viikko maalis-syyskuussa
Kastelu: Multa pidetään tasaisen kosteana, mutta ei märkänä ja sen annetaan kuivahtaa kasteluiden välillä.
Muuta: Myrkyllinen (syötynä ärsytysoireita); pidä kaukana eläimistä ja lapsista. Pitää sumutuksesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...